Strona Ekoporadnia.pl wykorzystuje pliki cookies, czyli ciasteczka! To są jedyne ciasteczka, które nie mają kalorii, więc tym razem nie musisz ich ograniczać!

Jeśli wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek, zostaną one zapisane w pamięci Twojej przeglądarki.

W przypadku nie wyrażenia zgody, nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony, ale gratulujemy wytrwałości w trzymaniu diety! 

 

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


605 341 491
gabinet@ekoporadnia.pl

Facebook

     Polskie dzieci źle się odżywiają – piją słodzone napoje, jedzą słodycze i tuczące przekąski. Według statystyk jesteśmy na niechlubnym pierwszym miejscu w Europie pod względem tempa przyrostu ilości dzieci z otyłością i nadwagą! To wielki problem zdrowotny, gdyż te zaburzenia przenoszą się na dorosłe lata grożąc wieloma chorobami, a także zaburzeniami w sferze psychicznej. Grube dzieci są wyśmiewane, mają gorszy start w życiu, a prognozowana długość ich życia jest o 10 lat krótsza w porównaniu z rówieśnikami z prawidłową masą ciała. Według naukowców otyłość na równi z paleniem papierosów skraca życie!

     Co jedzą polskie dzieci? Większość z nich je bardzo mało warzyw, za to dwa razy dziennie sięga po słodkie lub słone przekąski oraz wypija dwie szklanki słodzonych napoi. Regularne spożywanie śniadań nie jest zwyczajem aż 20% naszych dzieci. Innym, równie poważnym problemem żywieniowym dzieci i młodzieży są przypadki anoreksji i bulimii. Wnioski z wielu ankiet przeprowadzanych w szkołach mówią, że dzieci chcą się zdrowo odżywiać, ale nie mają dostatecznej wiedzy na ten temat i wsparcia dorosłych.

     Edukacja żywieniowa dzieci to szansa na ich lepsze zdrowie w przyszłości. Zapobieganie oraz walka z otyłością i nadwagą u osób poniżej 18 r. ż. polega na wprowadzaniu właściwych nawyków żywieniowych oraz zwiększeniu aktywności fizycznej. Dzieci i młodzieży nie można odchudzać tak jak dorosłych, bo grozi to zaburzeniami w ich rozwoju.


DOBRY PRZEPIS

Pieczeń rzymska z indyka – dobry obiad lub domowa „wędlina”

- mięso z uda indyka mielone – ok. 500g
- płatki owsiane ­ – 3 łyżki
- jajko – 1szt.
- cebula – 1 szt.
- koncentrat pomidorowy – 1 łyżka
- delikatne przyprawy ziołowe
Cebulę drobno kroimy i dokładnie łączymy z resztą składników. Z mięsnej masy formujemy gruby wałek, zawijamy go w folię aluminiową (posmarować ją lekko oliwą) i pieczemy w naczyniu żaroodpornym - najpierw 20 minut w temp. 210 st, a potem w 120 st. przez kolejne 20 minut. Podajemy na ciepło do obiadu z warzywami i ryżem lub na zimno zamiast wędliny do kanapek np. z pomidorem.
Dzieciom należy podawać posiłki kolorowe, urozmaicone i jak najbardziej naturalne. Stosując różne techniki - np. BLW - Baby - Led -Weaning (w wolnym tłumaczeniu - Bobas Lubi Wybierać) już od 6 miesiąca życia można uczyć dziecko smaku różnych warzyw i owoców pozwalając mu na samodzielny wybór produktu. W żywieniu dzieci unikajmy żywności przetworzonej (także gotowych wędlin z różnymi dodatkami chemicznymi i dużą ilością soli), słodyczy, słodkich napoi i przetworzonych płatków śniadaniowych. Uczmy dzieci od pierwszych lat życia ekologicznej kuchni pełnej świeżych warzyw, owoców, ryb, naturalnego jogurtu, miodu zamiast słodyczy i czystej wody zamiast coca-coli!